La Nariz del Diablo
Proiectul liniilor ferate ecuadoriene a fost început de președintele Gabriel Garcia Moreno în 1861. Cel ce a dus linia ferată în Munții Anzi a fost președintele Eloy Alfaro, care dorea să lege Quito de zona înaltă a orașului Guayaquil situat pe coasta țării.
Highlightsdrumul prin munti cu trenul
La Nariz del Diablo

Proiectul liniilor ferate ecuadoriene a fost început de președintele Gabriel Garcia Moreno în 1861. Cel ce a dus linia ferată în Munții Anzi a fost președintele Eloy Alfaro, care dorea să lege Quito de zona înaltă a orașului Guayaquil situat pe coasta țării.
Pentru acest proiect, președintele ecuadorian a apelat la un inginer nord amercian, Colonelul William Findlay care mai proiectase lucrări de acest fel cea mai importantă fiind o cale ferată ce unea America de NOrd cu cea de Sud, din păcate, niciodată realizată.
Linia ferată gânditîă de președintele ecuadorian a fost construită între anii 1897 - 1908. Această construcție este cea mai mare lucrare de infrastructură a țării, având o lungime totală de 965,5 km, pe un singur fir de comunicație.
Această cale ferată a folosit pentru dezvoltarea economică a zonei. La început se foloseau locomotive cu aburi de la Compania de Locomotive Baldwin. Prin 1957 a început să fie folosit prima locomotivă diesel/electrică de tip Alstom acestea fiind înlocuite cu variante mai moderne în anii 1968 și 1992. În anul 1998, președintele Raffael Correa a numit această cale ferată Patrimoniu Cultural Național și a decis restaurarea ei.